Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Matiz Története

A Daewoo Matiz kisautót az Italdesign Giugiaro csapata fejlesztette ki a FIAT számára, de nem indult el a gyártása. Az első terv a LUCCIOLA típusjelzést kapta, mely három ajtós kivitelű autó terve volt. Ezt azonban újra tervezték és elkészült az ötajtós kisautó terve, melyet háromhengeres motorral szereltek és a  Daewoo dél-koreai autógyár gyártott 1998 évtől.

LUCCIOLA

  m100-1.jpgm100-2.jpg

 

 

 

 

 

M100

m100-3.jpgm100-4.jpg

 

 

 

 

 

 


 

2000-ben kapott kisebb újratervezést apróbb változtatásokkal, majd 2002-ben megjelent a négyhengeres motorral szerelt változat.

M150

m150-1.jpgm150-2.jpg

 

 

 

 

 

 


 

2005-ben mutatták be az M200-as sorozatot, mely a Daewoo autógyár felvásárlása után Chevrolet márkanéven került forgalmazásra.

M200

m200-1.jpgm200-2.jpg

 

 

 

 

 

 


 

A modell harmadik generációját , az M300-at 2007-ben mutatták be New York-ban, majd 2009-től Chevrolet Beat néven forgalmazták. Európában 2010-től Chevrolet Spark néven vált elérhetővé. Az alkalmazott motorok 1,0 és 1,2 literes, négy hengerrel rendelkeznek, és 2011 nyarától kezdve, a Matiz számára először indították el a dízel változatot.

M300

m300-1.jpgm300-2.jpg

 

 

 

 

 


 

2015-ben jelent meg a negyedik generációs modell M400 típusjellel. Amerikában 2015 év végén kezdték meg a forgalmazását. Az M300 típushoz képest 40 mm-rel alacsonyabb. Kínálat között megjelenik az 1.4 literes 98 lóerős Ecotec négyhengeres motorral szerelt változat is.

M400

m400-05.jpgm400-07.jpg